הרב שמואל אליהו על יוזמת רבני 'צוהר': "זו מלחמה של אלו שמתנגדים לקדושה"

    דוד לזר No Comments on הרב שמואל אליהו על יוזמת רבני 'צוהר': "זו מלחמה של אלו שמתנגדים לקדושה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) נשמעה מתקפה חסרת תקדים של עשרות רבנים מהציונות הדתית נגד היוזמה החדשה של 'רשת הגיור' הפיקטיבית הפרטית שהוקמה בימים אלו על ידי רבנים מארגון 'צוהר' ובראשם הרב דוד סתיו במטרה לפגוע ברבנות הראשית לישראל.

    הערב, ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' הצטרף רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו לדברי המתנגדים והתבטא באופן חמור כנגד יוזמת הגיור החדשה, לדבריו של הרב אליהו, "כל הרעיון הזה להקים משהו עצמאי הוא סכנה גדולה והוא עלול להחריב את כל ממסד הרבנות הראשית, וזה מתחיל בגיורים ובהמשך זה יגיע לבתי עלמין ולשאר נושאים. זה פשוט לפרק את הרבנות הראשית".

    הרב אליהו התייחס לטענות כנגד הרבנות הראשית ואמר כי "יכול להיות שיש טענות של אמת, אבל השאלה לא מאיפה זה מתחיל, יש ענין לשפר ולהקל את נושא הגיור קדימה, אבל להפוך את כל נושא הגיור  – זו בעיה, כדוגמת הסוגיה שהולכים לגייר ילדים בלי שהוריהם יקבלו עול תורה ומצוות".

    בהמשך האריך רבה של העיר צפת באחד הנידונים שבסלע המחלוקת – גיור קטינים, ואמר כי "הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית אומרים שזה לא מעשי לגייר בן אדם שהוריו לא שומרים תורה ומצוות, אין ערך בזה שבית הדין יגיד לה א' והורי הילד יגידו לו ב', מציאותית זה בלתי אפשרי, לא צריך לפתוח ספרי פוסקים אלא שכל ישר".

    כמו"כ סיפר הרב אליהו שהוא שוחח היום עם רבנים נוספים מבכירי הציונית הדתית וכולם אמרו פה אחד שלא יכירו בגיורים החדשים, "דיברתי עם כל חברי הרבנים שעוסקים בבתי דין, רבני ערים מהציונות הדתית, ואם כל מי שדיברתי אמרו לי 'אנחנו לא נכיר בגיורים האלו', מדובר בכמה וכמה רבנים".

    לדבריו של הרב אליהו, "לפי דעתי זה ממש איסור של לענות את הגר, למרות שיודיעו לו שזה לא בטוח יתקבל אצל כולם. זו שטות. כי אותם גרים ילכו עם זה הרבה שנים, זו ממש הונאת הגר".

    לסיום התייחס גם לפעילות רבני צוהר נגד מערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל ואמר כי "יש כאן מגמה ברורה ומלחמה אורכת טווח בין הקדושה לבין אלו שמתנגדים לקדושה, אמנם הרבנים רבינוביץ ומדן הם יראי ה', אבל לפעמים משתמשים נגד הקדושה ברבנים שהם מהקדושה".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות